پنل ال ای دی توکار

پنل ال ای دی توکار

پنل های LED یکی از انواع چراغ های سقفی هستند که ساختار آنها در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. طراحی نوین این پنل ال ای دی توکار آنها را برای تامین نور محیط ها و فضاهای بسته و باز بسیار مناسب ساخته است. به همین جهت پنل های ال ای دی جایگزین مناسبی برای چراغ های فلورسنت شناخته می شوند.

مواردی همچون انعطاف‌پذیری بالا در طراحی، طول عمر بالا، سازگاری با نرم‌افزارهای مختلف، مهمترین ویژگی های پنل ال ای دی را تشکیل می دهند. منابع نوری پنل led قابل نصب بر روی سقف و دیوار هستند و انواع متفاوتی از آنها در بازار موجود است.

از نظر نوع نصب، پنل های ال ای دی به دو دسته چراغ پنل توکار ال ای دی و چراغ پنل روکار ال ای دی تقسیم می شوند. پنل های ال ای دی توکار پنل هایی با ضخامت بسیار کم هستند و محل نصب آنها داخل سقف است. مکان نصب این پنل ها بر روی سقف باید پیش از نصب به طور دقیق مشخص شود. در این مطلب به بررسی چراغ پنل توکار LED، انواع، کاربردها و قیمت آن می پردازیم.

انواع پنل LED توکار

دسته بندی پنل‌های سقفی توکار اغلب بر اساس نوع کاربرد آنها صورت می گیرد. از نظر تکنولوژی ساخت، انواع ال ای دی توکار شامل پنل های هالوژنی، اس ام دی و سی او بی هستند.

پنل‌های هالوژنی برای اینکه روشنایی مناسبی از خود تولید کنند عموماً به ترانس برق نیاز دارند. این پنل ها دارای عمر کوتاهی هستند و می توانند سبب سردرد شوند. به همین دلیل امروزه نسل پنل ال ای دی توکار جدید از تکنولوژی ال ای دی بهره برده و به بازار عرضه می شوند. پنل های اس ام دی و سی او بی پنل LED توکار جدید محسوب می شوند و مزایای فراوانی نسبت به نوع هالوژنی دارند.

از نظر اندازه و ابعاد نیز پنل های سقفی در انواع مختلف کوچک، متوسط و بزرگ تولید می شوند. پنل های با ابعاد بزرگ اغلب در محیط های اداری به کار می روند. برای نصب مدل توکار پنل های ال ای دی لازم است پیش از خرید از ابعاد شکاف اطلاع داشته باشید تا پنل با ابعاد کوچکتر یا بزرگتر را خریداری نکنید.

کاربرد پنل LED توکار

یکی از بهترین گزینه های تامین روشنایی ساختمان های مدرن امروزی، پنل سقفی است. وجود تنوع بالا در طرح‌ ها و رنگ‌ های این پنل، کاربرد این پنل ها را بسیار گسترده ساخته است. نوع ساختار این پنل‌ ها به نحوی است که امکان نصب آنها در محیط هایی با سقف‌ های بسیار بلند وجود دارد. علاوه‌ بر این می توان برای نورپردازی محیط بر روی پنل‌ های سقفی توکار حساب باز کرد.

امروزه تمایل افراد به چیدمان در سبک مینیمال رو به افزایش است. در همین راستا طراحی نازک، سبک و مدرن چراغ‌ های تخت و پنلی آنها را به گزینه مناسبی برای بهبود فضا و زیبایی چیدمان و دکوراسیون ساختمان‌ ها و طراحی به سبک مینیمال تبدیل کرده است.

قیمت پنل LED توکار

قیمت پنل ال ای دی توکار از مواردی نظیر کیفیت و فناوری ساخت، نوع پنل، برند تولید کننده، ابعاد پنل و… تاثیر می پذیرد. به طور کلی باید گفت که قیمت فروش پنل LED توکار در مقایسه با پنل روکار بالاتر است. قیمت بالاتر پنل های ال ای دی توکار سبب شده است تا این پنل ها انتخاب مقرون به صرفه‌ ای برای روشنایی منازل مسکونی محسوب نشوند.

بدیهی است که هزینه پنل‌ ال ای دی توکار نوع SMD و COB از نوع هالوژنی بالاتر است. پنل های SMD و COB، پنل LED روکار مدرن بوده و طول عمر، بهینگی بالا و همچنین مصرف انرژی پایین تری نسبت به نوع هالوژنی دارند. همین عوامل باعث می شود تا قیمت بالاتری نیز داشته باشند.

خرید پنل LED توکار

عمر یک چراغ سقفی پنل ال ای دی توکار با کیفیت از برندی معتبر، معمولا بیش از ده سال است. بر همین اساس خرید و نصب این پنل ها در مکان های مختلفی نظیر دفاتر اداری و تجاری و سازمان‌ ها، شما را از نصب چراغ های دیگر تا بیش از ۳۰ سال بی نیاز می سازد.

خرید نوع مناسب این پنل بر اساس ویژگی و نوع محیط، صورت می گیرد. موارد استفاده و تقاضای پنل‌ سقفی توکار بیشتر از نوع روکار است. این محصول انتخاب مناسبی جهت روشنایی مغازه‌ ها، ادارات، بیمارستان‌ ها و سازمان‌ ها محسوب می شود.

نکته حائز اهمیت در رابطه با خرید پنل ال ای دی توکار، خرید از بهترین برند پنل ال ای دی توکار است. توصیه می شود پیش از خرید این پنل در رابطه با برندهای مختلف مطالعه کنید و خرید خود را از بهترین برند پنل LED توکار انجام دهید. برندهای محبوبی که در ایران به فروش پنل ال ای دی توکار می پردازند شامل آلتون رای، مازی نور، شعاع، پارس شعاع توس، فاین الکتریک، یکتا افروز و افراتاب می شوند.

نورجم، انتخاب مطمئن

در این محتوای ارائه شده از مجموعه نورجم به بررسی پنل ال ای دی توکار پرداختیم. این پنل ها نوعی پرکاربرد از پنل های ال ای دی هستند که ضخامت بسیار کمی داشته و داخل سقف نصب می شوند. انواع مختلف این چراغ ها شامل پنل هالوژنی، پنل اس ام دی و پنل سی او بی می شود که نوع هالوژنی کاملا به حاشیه بازار رفته است.

هزینه پنل LED توکار را عوامل مختلفی نظیر فناوری ساخت، برند، نوع و ابعاد پنل تعیین می کنند. هنگام خرید این پنل باید به نکاتی همچون ابعاد پنل، نوع محیط و برند تولید کننده توجه نمود.