پروژکتور سی او بی

پروژکتور سی او بی

یکی از معروف ترین و پرکاربردترین نوع پروژکتور‌های مورد استفاده توسط اشخاص و شرکت‌ها، پروژکتورهای سی او بی (COB) هستند. این نوع پروژکتور‌ها به دلیل داشتن تعداد زیادی چیب بر روی برد آن‌ها، توانایی پخش کردن نور را به طور گسترده تری نسبت به دیگر مدل پروژکتور‌ها دارا هستند. از سوی دیگر نیز، نور پخش شده از سوی لامپ پروژکتور سی او بی، مشکل عدم یکنواختی پخش نور در پروژکتور‌ اس ام دی(SMD) را نداشته و نور را به صورت منظم به همه قسمت‌ها هدایت می‌کند.

انواع پروژکتور سی او بی

بسته به نیاز و بودجه مورد نظر شما، پروژکتورهای cob می‌توانند دارای اشکال و مدل‌های متنوعی باشند که در این بخش به بررسی مهم ترین ویژگی‌های متمایز کننده میان انواع آنها می‌پردازیم:

  1. نوع قاب پروژکتور سی او بی: برای آنکه تمام اجزای لامپ و مدار آن در جای مناسب خود قرار گیرند، اکثرا به نوعی قاب نیاز خواهیم داشت:
  • بدون قاب: اگر قصد نصب پروژکتور سی او بی خود را به صورت توکار دارید، پیشنهاد می‌شود اصلا از قاب استفاده نکنید.
  • قاب نازک: اگر قصد داشته باشید پروژکتور خود را به دیوار و نقطه خاصی متصل کنید، پیشنهاد ما استفاده از پروژکتور‌هایی با قاب نازک است. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که طبیعتا این نوع پروژکتورها مقاومت کمتری داشته و تحمل زیادی در برابر ضربات قدرتمند را ندارند.
  • قاب محکم و قطور: این نوع از قاب‌ها، که معمولا دارای پایه نیز هستند، بیشتر برای محل‌هایی استفاده می‌شود که ممکن است در برابر ضربه و یا شرایط جوی نامناسب قرار گیرند. اگر قصد دارید از پروژکتور سی او بی خود برای زیبایی نمای ساختمان استفاده کنید، پیشنهاد ما استفاده از این نوع پروژکتور‌ها است.
  1. پروژکتور سی او بی ثابت و متحرک: از نظر قابلیت حرکت، پروژکتور‌ها را می‌توان به دو صورت ثابت و یا متحرک متصور شد:
  • پروژکتور ثابت: اگر قصد دارید از پروژکتور سی او بی خود برای روشنایی بخش خاص و ثابتی استفاده کنید، بهتر است از این نوع پروژکتور‌ها استفاده کنید.
  • پروژکتور متحرک: این نوع پروژکتور‌ها با قرار گرفتن بر روی پایه ای، به شما قابلیت حرکت دادن پروژکتور را می‌دهد. معمولا از این پروژکتور‌ها برای روشنایی سالن‌های سینما و یا تئاتر نیز استفاده می‌شود.
  1. تعداد لامپ‌های پروژکتور سی او بی: تعداد لامپ‌های موجود در پروژکتور‌های سی او بی متغیر است ولی اکثرا به حالات زیر شناخته می‌شوند:
  • تک لامپه: از یک لامپ به همراه مقدار زیادی آینه منعکس کننده استفاده می‌شود. جنس این آینه ها معمولا از جنس آلومینیوم است.
  • چند لامپه: در این نوع پروژکتور‌ها، از آینه کمتری برای افزایش نور لامپ‌ها استفاده می‌شود ولی در عوض تعداد بیشتر لامپ‌ها این مسئله را جبران می‌کند.
  1. توان لامپ پروژکتور سی او بی: قدرت تولید نور و گرمای لامپ سی او بی از یکدیگر متفاوت بوده و معمولا بین ۳۰ الی ۳۰۰ وات قرار دارد.

معمولا از لامپ‌های سی او بی بالاتر از ۱۰۰ وات برای خارج از ساختمان استفاده می‌شوند چرا که در صورت استفاده در داخل ساختمان ممکن است به چشم افراد آسیب برساند.

البته در برخی از شرایط خاص نیز این امکان وجود دارد که پروژکتور‌های عظیم الجثه ای و با توان بالا برای فعالیت‌های خاصی استفاده شوند.

معمولا برای پروژکتورهایی با توان بالا، از پروژکتور سی او بی برقی استفاده می‌شود.

خرید پروژکتور سی او بی

برای خرید پروژکتور‌های سی او بی می‌توانید محصول مورد نظر خود را از داخل سایت نورجم انتخاب کنید و یا با یکی از شماره‌های شرکت تماس گرفته تا کارشناسان ما نیز شما را در خرید پروژکتور سی او بی مناسب شما راهنمایی کنند.

فروش پروژکتور سی او بی

یکی از نگرانی‌های افراد هنگام خرید پروژکتور و لامپ‌های، بحث محل فروش پرژکتور سی او بی و نحوه ارسال آنان است تا هیچ آسیبی به آن‌ها نرسد.

اما دیگر لازم نیست نگران باشید چرا که نورجم، آمادگی ارسال و فروش پرژکتور سی او بی به تمامی‌نقاط ایران را دارا است.

قیمت پروژکتور سی او بی

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، تعداد و تنوع موجود در بین پروژکتور‌های سی او بی بسیار است و بنابراین محدوده قیمتی میان پروژکتورها نیز گسترده است.

بنابراین اگر قصد خرید پروژکتور cob را دارید، حتما پیشنهاد می‌گردد با سایت و یا تلفن فروش ما در ارتباط باشید.