چراغ ال ای دی خطی

چراغ ال ای دی خطی

چراغ ال ای دی خطی  نام محصول جدیدی است که اغلب در حوزه طراحی داخلی ساختمان های اداری و تجاری می شنویم، اما دقیقا این محصول چیست و چطور از آن استفاده می‌شود؟ در این مقاله قصد داریم به کاربرد ها و روش های استفاده  از چراغ های نورپردازی خطی ال ای دی بیشتر بپردازیم و به شما بینشی در مورد نحوه و مکان استفاده از آن ارائه دهیم تا ببینید با کمی تغییر در طراحی روشنایی و با استفاده از چراغ خطی ال ای دی یک فضای سنتی چگونه  به  فضای مدرن و ایده آل تبدیل خواهد شد.

اجازه دهید در مورد ال ای دی ها صحبت کنیم. یک LED مخفف "دیود ساطع نور" است، که یک منبع نور با ماندگاری بسیار طولانی و کار آمد است و از یک نیمه هادی برای تبدیل الکتریسیته به نور بهره می برد. هنگامی که ولتاژ مناسبی به ال ای دی ها اعمال می شود، الکترون ها می توانند با "حفره های الکترونی" درون دستگاه ترکیب شوند و انرژی را به شکل فوتون (نور) آزاد کنند. دمای رنگ نور توسط نوار انرژی نیمه هادی تغییر می کند.

تاریخچه اختراع لامپ ال ای دی

پروژکتور ال ای دی در اوایل سال ۱۹۶۲ ظاهر شد، و  به عنوان اجزای کاربردی در وسایل الکتریکی مانند چراغ های هشدار استفاده می شد. ال‌ای‌دی ‌های اولیه با نور مادون قرمز و شدت کم محدود می ‌شدند، مانند آن ‌هایی که هنوز در کنترل‌ از راه دور استفاده می ‌شوند.  اولین LED های نور مرئی نیز با شدت کم و محدود به رنگ قرمز بودند، اما LED های مدرن اکنون در طول موج های مرئی، فرابنفش و مادون قرمز در دسترس هستند و می توانند بسیار پر نور و روشن باشند.

چراغ ال ای دی خطی جدید

چراغ خطی LED همانند بسیاری از «دیودهای ساطع نور» در یک محفظه باریک و طولانی پروفیل شکل برای ایجاد نور نواری قرار میگیرد. این ترکیب ساده نحوه نورپردازی فضا را متحول می کند.

قبل از تولید چراغ خطی ال ای دی، نورپردازی فضا های تجاری طولی مانند دفاتر، انبارها و فروشگاه ها بسیار مشکل بود. چنین فضا هایی با لامپ های صنتی گازی یا لامپ های مدادی پر مصرف روشن می شدند. نورپردازی خطی در دهه ۵۰ میلادی با لامپ های فلورسنت که عمدتاً در فضا های صنعتی مورد استفاده قرار می گرفتند، انجام می شد. در دهه ۷۰ میلادی این فناوری در خانه ها، گاراژها و کارگاه ها و فروشگاه ها استفاده می شد و این امر ظاهر بهتری را ایجاد کرد. ایجاد یک خط مداوم نور بدون وقفه قبل از چراغ خطی ال ای دی امکان پذیر نبود زیرا لامپ های فلورسنت مقطع بودند و بین دو چراغ فاصله تاریک ایجاد می شد.

تا اوایل قرن بیستم در این صنعت پیشرفتی به وجود نیامد، تا نسخه اولیه LED Linear تجاری آنطور که می بینید ساخته شد. تقاضا برای خرید چراغ خطی LED در حال حاضر بسیار زیاد است.  در حال حاضر نورپردازی معماری با بکارگیری چراغ خطی LED تجاری بسیار گسترش پیدا کرده.

استانداردهای چراغ خطی LED

چند نکته کلیدی وجود دارد که متقاضیان چراغ های ال ای دی خطی نیاز دارند در مورد استاندارد های چراغ خطی ال ای دی بدانند.

یکی از قوانین اصلی در مورد خیرگی چراغ های ال ای دی خطی می باشد. تابش زیاد نورها می تواند باعث خستگی چشم و سردرد شود، بنابراین کنترل میزان نور مستقیم و تابش خیره کننده در محیط مهم است. رتبه بندی یکپارچه تابش نور (UGR) به عنوان معیار تابش خیره کننده نور استفاده می شود و با تابش خیره کننده تمام لامپ های ال ای دی به صورت لایه لایه مشاهده می شود. در محیط اداری، UGR کمتر از ۱۹ برای بهترین تمرکز قابل قبول در نظر گرفته می شود.
میزان لوکس نور نیز مهم هستند .

چرا خرید چراغ ال ای دی خطی

در این جا به برخی از مزایایی که با خرید چراغ LED خطی به دست می آید اشاره می کنیم.

زیبایی شناسی: اگر ظاهر برای شما مهم است، خرید چراغ خطی ال ای دی یک پیشنهاد بسیار مناسب می باشد که تطبیق پذیری زیادی برای ایجاد طرح های منحصر به فرد و چشم نواز ایجاد می کند. زوایای تابش نور، منحنی ها و تنوع رنگ های سفارشی یا رال رنگ تنها تعدادی از گزینه های موجود هستند که خرید چراغ led خطی را به یک انتخاب آسان تبدیل می کنند.

دمای رنگ نور: فروش چراغ خطی LED با طیف وسیعی از دمای رنگ ارائه می شود. از رنگ سفید سرد تا سفید گرم، می توان از دماهای مختلف برای ایجاد حال و هوا و جو متنوع در یک فضا استفاده کرد. رنگ سفید خنثی یا ۴۰۰۰ کلوین برای استفاده در دفاتر یا فروشگاه ها توصیه می شود که شاداب ترین محیط را فراهم می کند.

قیمت چراغ ال ای دی خطی

یکی مزیت های مهم چراغ خطی ال ای دی قیمت خرید چراغ خطی ال ای دی می باشد، این چراغ به دلیل مصرف انرژی کم و به دلیل استفاده از متریال های مختلف مانند پروفیل آلومینیومی یا پلاستیکی و نوع چیپ های ال ای دی و نوع درایور، دارای قمیت های متفاوتی در بازار کشور می باشد.

طول عمر چراغ ال ای دی خطی

به دلیل عدم انتشار حرارت بالای لامپ های ال ای دی در چراغ led خطی و استفاده از پروفیل های آلومینیومی در چراغ های ال ای دی خطی جدید دارای طول عمر حداقل ۵۰۰۰۰ ساعت در دمای محیط بین ۲۴ تا ۳۶ درجه می باشند، باید توجه داشته باشید افزایش دمای محیط موجب کاهش طول عمر چراغ می شود.

انواع چراغ ال ای دی خطی

انواع اصلی چراغ ال ای دی خطی عبارتند از آویز، روکار، توکار، عمودی و ثبات

چراغ ال ای دی خطی آویز از سیم‌ های مفتولی برای آویزان شدن از سقف استفاده می‌کند و برای اتاق‌ هایی با ارتفاع سقف معمولا بلند و برای آویزان شدن بر روی میزها، راه پله ها یا دهلیزها استفاده می‌شوند.

چراغ ال ای دی خطی توکار درسقف، دیوار یا  خطوط بدون وقفه بکار می رود.

چراغ ال ای دی خطی ثابت نیز همانند چراغ ال ای دی خطی روکار در محل خاصی در سقف به صورت افقی و معمولا کنار دیوار جهت روشنایی دیوار به صورت عمودی نصب می شود.

چراغ ال ای دی خطی عمودی معمولا در معماری های خاص و در کنج دیوار ها و به صورت عمودی نصب می شوند.

فروش چراغ ال ای دی خطی

چراغ‌های خطی LED در دو نوع پروفیل آلومینیومی یا پلاستیکی مستطیل شکل در بازار به فروش می رسند.

پروفیل های آلومینیومی معمولاً جلوه زیبا تری ایجاد می کنند، همچنین می توان برای ایجاد طرح های هندسی نیز استفاده شوند.

کاربردهای چراغ خطی ال ای دی

چراغ های ال ای دی خطی  بسیار متنوع هسنتد و می توانند برای تعدادی زیادی از کاربردهای روشنایی اداری تجاری و اماکن مختلف از جمله موزه ها استفاده شود.

نور عمومی: این نوع نورپردازی نور پس زمینه را در یک فضا فراهم می کند. باید مراقب بود که نور به طور یکنواخت توزیع شود و از تابش خیره کننده جلوگیری شود.
روشنایی متمرکز: این نور متمرکز برای کارهای خاص است، مانند چراغ خظی LED آویز که بر روی یک منطقه می‌تابد.
نوری که برای جلوه های زیبایی شناختی استفاده می شود، مانند برجسته کردن یا انعکاس شکل یک ویژگی معماری یا دادن حس ارتفاع به یک اتاق. چراغ های LED خطی برای این کار عالی هستند.
چراغ خطی LED می تواند یک میدان مین گیج کننده با تمام گزینه های موجود باشد. با این حال، نتایجی که می‌توانید ایجاد کنید خیره‌کننده هستند و بدون شک یک دفتر کار یا یک فروشگاه زنجیره ای را جذاب تر و استثنایی می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شرکت نورجم تماس بگیرید.