پنل ال ای دی روکار

پنل ال ای دی روکار

پنل‌ های LED گروهی از منابع نوری هستند که نصب آنها بر روی سقف صورت می‌ گیرد. البته پنل‌ ال ای دی روکار علاوه بر سقف، بر روی دیوار نیز قابل نصب هستند. پنل‌های ال ای دی دیواری اغلب جنبه دکوراتیو دارد.

نسل جدید چراغ ال ای دی سقفی شامل انواع پنل ال ای دی است. رشد چشمگیری در ساخت این پنل ها در سال های اخیر رخ داده است. پنل LED سقفی از تکنولوژی منحصر به فرد و مصرف انرژی بسیار کمی برخوردار است. همین عوامل سبب شده است تا این تجهیزات به عنوان جایگزین مناسبی برای چراغ های معمولی، مهتابی های فلورسنت و لامپ های رشته ای شناخته شوند.

پنل های نوع ال ای دی ارائه دهنده روشنایی یکنواخت و بدون خیرگی هستند. تشکیل این پنل ها از دیودهای نوری صورت می گیرد. تکنولوژی های SMD ،LED و یا COB برای پنل ها وجود دارد و تفاوت آنها در نحوه چیدمان دیودها بر روی بورد است.

پنل های ال ای دی از نظر نصب به دو نوع توکار و روکار تقسیم می‌شوند.

انواع پنل LED روکار

دسته بندی پنل های ال ای دی روکار بر اساس معیارهای مختلفی صورت می گیرد. تکنولوژی های مختلفی در  طراحی، تولید و عرضه چراغ پنل روکار LED به کار می‌ رود.  متداول ترین تکنولوژی های مذکور شامل هالوژن، ال ای دی، اس ام دی و سی او بی است. از میان این تکنولوژی ها نوع هالوژنی قدیمی ‌تر بوده و از بهینگی انواع دیگر برخوردار نیست. در واقع نوع هالوژنی نوع منسوخ شده پنل های ال ای دی محسوب می شود. مصرف برق پنل‌ های هالوژنی بسیار بالا بود، اما پنل‌های LED و SMD دارای بهینگی بالاتر، مصرف انرژی پایین تر و تولید گرمای کمتر هستند. این ویژگی ها به دلیل ساختار جدیدی است که در پنل LED توکار و پنل LED روکار جدید وجود دارد.

با وجود مزایای پنل های نوع سی او بی و اس ام دی، این پنل ها از قیمت بالاتری نسبت به نوع هالوژنی و مدل های قدیمی برخوردارند. با این حال این پنل ها به واسطه ویژگی هایی نظیر طول عمر بسیار بالا، طراحی مدرن، تابش نور یکنواخت و بدون خیرگی و همچنین مصرف کم انرژی، بسیار مقرون‌ به‌ صرفه هستند.

فارغ از معیار تکنولوژی، روش دیگری که برای دسته بندی پنل های ال ای دی روکار وجود دارد، دسته بندی بر اساس اشکال و ابعاد است. عرضه پنل های روکار در ابعاد و طرح‌ های مختلف به بازار صورت گرفته و پوشش دهنده تا سلایق و نیازهای متنوع کاربران است. طراحی و تولید پنل سقفی روکار در اشکال مختلف مربعی، لوزی، مستطیلی، دایره‌ ای و… انجام می شود.

کاربرد پنل LED روکار

کاربرد پنل ال ای دی روکار در محیط‌های مختلف بسیار متنوع است. این پنل ها با توجه به بازده نوری بالا و مصرف انرژی پایینی که دارند، در مواردی نظیر نورپردازی فضاهای مختلف منازل، محیط های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از پنل LED روکار در جاهایی که امکان ایجاد برش نیست، گزینه مناسبی به حساب می آید. به عنوان مثال در سقف‌ های کاذب یا ساختمان‌ هایی که کار گچبری و نقاشی آنها تکمیل شده است و نمیتوان محلی برای نصب پنل ال ای دی توکار ایجاد کرد، از پنل‌های LED روکار استفاده می شود.

قیمت پنل LED روکار

قیمت پنل ال ای دی روکار بر اساس نوع پنل روکار، برند، کیفیت و ابعاد پنل تعیین می شود. همانطور پیش از این نیز گفته شد، هزینه پنل‌ ال ای دی روکار نوع SMD و COB از نوع هالوژنی بالاتر است. پنل های SMD و COB، پنل LED روکار جدید محسوب می شوند و ساختار مدرن دارند. این پنل ها از طول عمر و بهینگی بالا و همچنین مصرف انرژی پایین تری برخوردارند. همین عوامل سبب شده است تا قیمت بالاتری نیز داشته باشند.

خرید پنل LED روکار

گاهی صرفا وجود یک نور مرکزی در نورپردازی محیط های مختلف نمی‌ تواند تمام روشنایی لازم را تامین کند؛ بنابراین نیاز به نورهای جانبی احساس می شود. در همین راستا خرید پنل ال ای دی روکار بهترین گزینه محسوب می شود. نصب این پنل در مدل‌ ها و اشکال مختلف دور تا دور سقف صورت گرفته و انتشار نور را با شدت و کیفیت بالا در محیط انجام می دهد.

دقت داشته باشید که خرید پنل ه ال ای دی روکار را از فروشگاه های معتبر یا نمایندگی های فروش انجام دهید تا از اصالت و کیفیت محصول مطمئن شوید. شما می توانید قیمت فروش پنل LED روکار را از نمایندگی ها دریافت کرده و با کسب اطلاعات لازم در رابطه با انواع این پنل ها، خریدی مطمئن داشته باشید.

برندهای مختلفی کار تولید و فروش پنل ال ای دی روکار را انجام می دهند. توصیه می شود در رابطه با برندهای مختلف تحقیق کرده و بهترین برند پنل LED روکار را برای خرید انتخاب کنید. شرکت های محبوبی نظیر آلتون رای، شعاع، مازی نور، ستاره شمال، یکتا افروز و پارس شعاع توس را می توان در لیست بهترین برند پنل ال ای دی روکار قرار داد.

جمع بندی

در این مطلب ارائه شده از شرکت تولیدی و صنعتی نورجم، به بررسی یکی از مهم ترین محصولات روشنایی یعنی پنل سقفی روکار یا همان پنل LED روکار پرداختیم. عواملی همچون مصرف انرژی خوب و مدل‌ های مدرن سبب شده است تا این پنل ها در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گیرند.

انواع مختلفی از پنل های LED روکار وجود دارد که شامل پنل سقفی روکار ال ای دی، اس ام دی و سی او بی می شود. نصب آسان پنل های روکار، طراحی مدرن، نور باکیفیت، ابعاد مختلف مربعی و گرد، طول عمر بالا و مصرف پایین انرژی، پنل های ال ای دی روکار را به یکی از بهترین لوازم روشنایی و مناسب برای نورپردازی فضاهای داخلی تبدیل کرده است.