وال واشر ال ای دی

وال واشر چیست و کاربرد های آن

وال واشر نوعی ابزار روشنایی و نورپردازی است که توسط آن دیوار یا قسمتی از دیوار را با تابش نور اغلب به صورت عمودی، روشن و مسطح می کند، یا اینکه یک پرتو متمرکز را در یک منطقه خاص بتاباند،و نور را به سمت کف ساطع کند.

به  وسیله وال واشر های ال ای دی میتوان جلوه برجسته ای از نمای ساختمان را توسط نور عمودی و غیرمستقیم ایجاد کرد .اگر این عل به درستی انجام شود، وال واشینگ می تواند به طور همزمان عیوب خشن را پنهان کند، سایه ها را از بین ببرد و یک دیوار را به طور یکنواخت روشن کند.

هنگام نور پردازی با وال واشر ، مطمئن شوید که چراغ به درستی نسبت به آیتم مشخص شده زاویه داشته باشد. به عنوان مثال، اگر فقط یک دیوار ساده است، نور را در مرکز قرار دهید. اگر ویژگی اصلی یک تصویر است، نور را روی آن متمرکز کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید یک اثر را در یک نمایشگاه هنری به نمایش بگذارید. می توانید از تکنیک نورپردازی با وال واشر برای پخش نور در کل دیوار استفاده کنید. یک دیوار با نور خوب بهترین ویژگی ها را در کار یک هنرمند به نمایش می گذارد.

همانطور که قبلا ذکر شد، وال واشر عموما بر روی دیوارها یا زیر سقف نصب میشوند. ارتفاع دیوار و سقف خود را در نظر بگیرید. ارتفاع دیوارمی تواند تعیین کند:

از چه چراغی باید استفاده کنید

فاصله چراغ از دیوار چقدر است

زاویه چراغ به چه ترتیب قرار بگیرد

در این بخش توضیحات مختصری در خصوص چراغ های ال ای دی وال واشر ارایه خواهیم داد.

 

وال واشر ال ای دی چیست

وال واشر ال ای دی یک نو ابزار نورپردازی است که نماها و مناظر مانند نمای بیرونی ساختمان های مسکونی، میدان ها، رستوران ها، مراکز خرید و غیره را روشن می کند. در نتیجه استفاده از وال واشر دیوار هدف به طور یکنواخت با نور غرق می شود.

 

انواع مختلف وال واشر ال ای دی

چراغ های والواشر در توان ها و اندازه های مختلف عرضه میشوند،( در جدول قیمت تنوع آن را مشاهده کنید)

هچنین وال واشر های ال ای دی در نور ها بار رنگ  های مختلف و حتی با تابش نور به صورت هفت رنگ یا مولتی نیز تولید مییشوند

 

چرا وال واشر LED برای نما مهم است

وال واشرهای ال ای دی از تقاضای بالایی برخوردار هستند زیرا می توانند نمای بیرونی هر عنصر معماری را با ارائه روشنایی دلپذیر و یکنواخت به ویژگی مهم یک اثر معماری تبدیل کنند.

وال واشینگ دیوار اساساً نمای ساختتمان را با نور متمرکز روشن می کند و درخشندگی جالبی ایجاد می کند که ساختمان شما را در شب متمایز می کند. وال واشینگ دیوار برای نما و منظره مهم است زیرا نه تنها بخش های خاصی از دیوار را برجسته می کند بلکه از کل نمای بیرونی نیز مراقبت می کند.

به همین دلیل، به ویژه در موزه ها، ساختمان های تاریخی، گالری ها و نمایشگاه ها مورد توجه است.

دیگه چی؟ وال واشرها می توانند به یکدیگر متصل شوند تا سیستم کنترل بهتری ارائه دهد. با استفاده از LED های RGB و RGBW حتی می توانید رنگ ها را مطابق با نیاز خود تغییر دهید.

 

وال واشر ال ای دی در مقابل نوارهای ال ای دی

ممکن است وال واشر ال ای دی بنظر شبیه به چراغ های نواری ال ای دی بیابید، اما از نظر عملکرد و کاربرد کاملاً متفاوت دارند.

چراغ های نواری ال ای دی قدرت بالایی برای روشنایی نمای بیرونی ساختمان ندارند. چنین چراغ هایی کوچک و نازک هستند و بیشتر برای برجسته کردن قاب های دیوار استفاده می شوند.

در حالی که وال واشرها چراغ های سنگینی هستند که به دلیل توان بالا و تنوع در رنگ می توانند نمای بیرونی را به زیبایی روشن کنند.

 

۴ مرحله در مورد نحوه انتخاب وال واشر ال ای دی مناسب نمای ساختمان

اگر در انتخاب بهترین وال واشر ال ای دی برای پروژه خود سردرگم هستید، مطلب زیر را مطالعه کنید.

 

مرحله ۱: توان خروجی درایو وال واشرها را بررسی کنید

توان درایو چیزهای زیادی در مورد محصولات ال ای دی به ما می گوید، بنابراین اگر می خواهید وال واشر ال ای دی مناسب را انتخاب کنید، به توضیحات محصول  نگاهی بیندازید تا از توان درایو چراغ های ال ای دی اگاه شوید.

 

مرحله ۲: طول عمر محصول چه مدت است؟

لامپ های ال ای دی  استفاده شده در وال واشر یکی از ویژگی های مهم این منبع نور میباشد. برای ال ای دی های مختلف، اتلاف گرما متفاوت است . ال ای دی های با کیفیت پایین نمی توانند روشنایی و قابلیت اطمینان بالایی را ارائه دهند. توجه داشته باشید که تولید کننده از چه نوع لامپ ال ای دی استفاده میکند.سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که از برند های ال ای دی معتبر مانند CREE/OSRAM استفاده .

 

مرحله ۳: جنس هیتسینک

هیتسینک بخشی از وال واشرها است که به منظور دفع حرارت لامپ از الومینیوم مرغوب ساخته شده. و باعث افزایش عمر و بهبود کیفیت کالا می شود.

 

مرحله ۴: چه رتبه IP برای پروژه خود نیاز دارید؟

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید در نظر بگیرید، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد غبار چراغ ها است. وال واشرهایی که در نمای بیرونی ساختمان نصب می شوند در معرض شرایط نامساعد آب و هوایی قرار دارند.محصولی را انتخاب کنید که دارای رتبه ۶۵IP  یا بالاتر باشد .

شما میتوانید در مورد انتخاب وال واشر ال ای دی مورد نیاز خود یا جهت مشاوره و درخواست طراحی روشنایی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تحویل ۲۴ الی ۴۸ ساعت برای اطلاعات بیشتر، لطفاً با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

جهت اطلاع از تضمین کالا و نحوه باز پرداخت پول شما در صورت عدم رضایت از کالا با کارشناسان پشتیبانی نورجم تماس بگیرید.