مقاله

دمای رنگ نور ال ای دی

LED Light Color Temperature

دمای رنگ نور ال‌ای‌دی یا همان کلوین چیست

دمای رنگ ال‌ای‌دی راهی برای توصیف ظاهر نور است که توسط یک لامپ ارائه میشود. این در درجه کلوین(K) در مقیاس، از ۱۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ اندازه گیری میشود. به طور معمول درجه حرارت کلوین برای کاربردهای روشنایی تجاری و مسکونی در مقیاسی از ۲۰۰۰K تا ۶۵۰۰K کاهش میاید.

چه دمای رنگی یا کلوین برای چه محیط هایی مناسب است

دمای ۲۷۰۰K تا ۳۰۰۰K: این محدوده سفید ملایم یا گرم و زرد است که برای مناطقی که در خانه میخواهید در آن استراحت کنید یا از آن لذت ببرید بسیار مناسب است، این نور احساس گرمی و دنجی به شما میدهد.
دمای ۳۵۰۰K تا ۴۵۰۰K: این دما بیشتر یک محدوده نور سفید خنثی است و گاهی مایل به زرد و تعادل بین نور گرم و رنگ نرم را ایجاد میکند.
دمای بیشتر از ۵۰۰۰K: به طور کلی به عنوان نور روز نامیده میشود و بهترین کاربرد برای استفاده در دفاتر، کارگاه ها، حمام و سایر مکان هایی است که دید جزئیات زیاد در آن مهم است. همچنین میتواند در صبح به شما انرژی دهد.

چه دمای رنگ نور برای چشم مناسب است

رنگ سفید گرم برای چشم آرامش بیشتری دارد و رنگ پوست را نرم میکند و نقصی را کاهش میدهد. همه ما در رنگ سفید گرم بهتر به نظر میرسیم.
رنگ سفید خنک مناسب برنامه های کاربردی و سفید گرم برای محل سکونت بسیار مناسب است.
در طول ساعات شبانه روز بهتر است مانیتور خود را با دمای رنگ پیش فرض ۶۵۰۰K نسبتا خنک نگه دارید، در شب دمای رنگ باید گرم تر و در حدود ۳۴۰۰K باشد.

 

نورجم

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *